マーガレット外語学院のネイティブ講師は全員「北米人」!
ネイティブ講師は全員、アメリカ人かカナダ人。クラスによって発音が異なる心配もありません!

ネイティブ講師Q&A

Q1.How long have you been in Japan?
何年日本に住んでいますか?
Q2.What do you think is special about Margaret school?
マーガレット外語学院の特徴は何だと思いますか?
Q3.What are the most important things you focus on when you are teaching English?
教える時に心掛けていることは何ですか?

Matthew

U.S.A

A1.Three years.
3年です。

A2.The students. They’re all so unique and energetic.
生徒達です。皆さんとても個性的で、エネルギーにあふれています。

A3.I try to focus on teaching practical English. I imagine if my student is in a situation where English could save their life, what kind of English would they need to know? If they’re lost, or need an adult, can they express what’s wrong in English and get help?
私は、実用的な英語を教えることを心掛けています。もし生徒が英語を話せれば命が助かるような場面に遭遇したら、どんな英語を知っている必要があるでしょうか。もし道に迷ったり、大人の助けが必要な時、英語で状況を説明し、助けを求めることが出来るでしょうか。

Scott

U.S.A

A1.Since November 1st, 2016.
2016年11月1日からです。

A2.Margaret’s innovative approach to conversational English rewards students with a significant advancement in speaking and comprehension.
マーガレットの英会話習得の新しい方法により、生徒たちは会話力が上がり、英語の理解も進んでいます。

A3.I focus on ensuring students are having fun while focussing on day to day conversational English that helps them exceed in the future.
私は生徒たちが日常英会話を学んでいる時には楽しめるように心掛けています。そうすることで、将来更に成長できると思います。

Dana

U.S.A

A1.I have been in Japan, and working for MIL, since 2002.
2002年から日本にいます。ずっとマーガレット外語学院で教えています。

A2.I think our curriculum,which concentrates on helping encourage students to learn and practice 6 basic language skills (listening,speaking, reading and writing,grammar and vocabulary)is professional and highly effective.
生徒が基本の6技能(聞く、話す、読む、書く、文法、語彙)を身につけ練習することが出来るように考えられたマーガレットのカリキュラムはとても素晴らしく、効果的だと感じています。

A3.I try to make sure each student has a chance to participate as much as possible,and that they fully understand the lesson material by practicing it in an interesting and enjoyable way.
私はどの生徒も出来るだけ多くレッスンに参加できるチャンスを与えられるように気を付けています。
そうすれば、生徒たちは、面白く楽しい方法を使いながら、レッスンの題材をきちんと理解できるようになります。

Jason

Canada

A1.I’ve been in Japan for 18 years.
日本に来て18年になります。

A2.MIL allows their teachers to develop professionally by ensuring a great deal of autonomy in the teachers’ approaches to their lessons. MIL provides guidance and basic formats. Teachers use creativity to expand on these formats.
マーガレットでは、レッスンの進め方において講師の自主性を尊重し、専門性を高めさせてくれます。マーガレットは指導要綱と基本的なレッスンの形を教えてくれます。講師は工夫してそれらを膨らませてレッスンをしています。

A3.For me, two things are very important: preparation and preview. The teacher has to thoroughly prepare for a lesson by being very familiar with the material. This imbues the teacher with a sense of confidence that feeds the students’ eagerness to learn.
I never teach new textbook material “”cold””. The material is always taught with the textbooks closed, using some kind of activity or model. In fact, in children’s classes, the textbook is almost always kept closed.
Everything is always previewed and practiced before we do textbook exercises.

私にとって大切なことが2つあります。準備と復習です。講師は教材を読み込んで徹底的に準備をしなければなりません。それによって、講師は生徒の学びたいという気持ちに応えられるという自信を持つことができます。
私は必ずしっかり準備してからレッスンに臨んでいます。教材を教える時はテキストを閉じ、アクティビティや見本を使いながら教えます。実際、子供たちのクラスでは、テキストは閉じたままのことがほとんどです。テキストの練習問題をする前に、準備と練習をしてから臨んでいます。

Rene

Canada

A1.I’ve been in Japan for 7 years.
日本に来て7年です。

A2.Margaret has a wonderful history of maintaining relationships and having fun and creative lessons from very professional and experienced teachers.
マーガレットには素晴らしい歴史があり、高い専門性と経験を持った講師による楽しくクリエイティブなレッスンを受けられます。

A3.I want all students to feel comfortable and safe to freely speak English and to enjoy connecting with each other.
私は、どの生徒にも、居心地がよく安心して英語を話せ、交流を楽しめる場所だと感じてもらいたいと思っています。